FAQ
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Poniżej znajdują się przykłady najczęściej zadawanych pytań przez Klientów rezerwujących przeprawy na trasach Scandlines.
W zakładce „KONTAKT” możecie Państwo wysłać e-mail z pytaniami lub skorzystać z porady telefonicznie, w godzinach pracy naszego biura.
1. Czy bilet 1-dniowy jest nadal ważny, jeżeli spóźnię się na zarezerwowany rejs?
Tak. Możesz rejsować następnym dostępnym promem, jeśli dotrzesz do portu przed lub po zarezerwowanym rejsie w tym samym dniu kalendarzowym. Ważne, aby odstęp pomiędzy wypłynięciem z jednego portu, a wypłynięciem powrotnym z drugiego minęło minimum 6godzin.
2. Czy bilet STANDARD jest ważny przez cały dzień?
Tak. Jeśli przybędziesz przed lub po zarezerwowanym rejsie, wypłyniesz następnym promem w tym samym dniu kalendarzowym, jeśli będzie na nim miejsce.
3. Bilet FLEX – jak długo jest on ważny?
Z biletem Flex masz zagwarantowane miejsce na wszystkich rejsach od daty zakupu do 3 miesięcy po zarezerwowanym rejsie. Wystarczy odprawić się w porcie 15 min. przed rejsem, w który chcesz wyruszyć.
4. Bilet EASY RETURN – jak działa?
Easy Return to właściwy bilet, jeśli nie wiesz, kiedy chcesz wracać. Wykupujesz bilet z zarezerwowanym rejsem wylotowym, a na rejs powrotny możesz udać się na dowolny prom w dowolnym dniu (przedział dat jest określany przez armatora i podawany do informacji na dany rok kalendarzowy) – ale UWAGA! Podróż powrotna będzie możliwa promem, na którym będzie miejsce na Twoje auto akurat w dniu i godzinie, które sobie wyznaczysz.
5. Jakie ponoszę konsekwencje, gdy chcę zmienić coś w bilecie tuż przed rejsem?
Zawsze za każdą zmianę armator pobiera stosowną opłatę (aktualnie wynosi ona 30eur); dodatkowo może być pobrana opłata wyrównująca cenę biletu do obowiązującej w danym momencie, kiedy się przeprawiasz; może też być pobrana dodatkowo opłata manipulacyjna za usługę zmiany na miejscu (obecnie wynosi ona od 13eur)
6. Płatności za rezerwację w walucie obcej
W związku z szeregiem nieporozumień i płynących stąd pytań, przypominamy, że przy wyborze przez Klienta dokonania wpłat za rezerwację przelewem na konto naszej firmy w walucie obcej, z banków w Polsce jak i z zagranicy, Klient dokonując transakcji przelewu winien zaznaczyć opcję pokrycia w całości opłat prowizji bankowych wykonywanego przelewu, gdyż w przeciwnym wypadku bank potrąca odbiorcy takie prowizje i na nasze konto nie dociera pełna kwota należności za rezerwację.
7. Jaka jest procedura na terminalach Scandlines?
Autokary i samochody ciężarowe zobowiązane są do stawienia się na terminalu na 1 godzinę przed zarezerwowaną przeprawą. Pozostałe pojazdy i piesi zobowiązani są do stawienia się przed rejsem zgodnie z obowiązującymi czasami dla danych rejsów i portów. Po przyjeździe na terminal Scandlines należy udać się do Check-in celem wymiany posiadanego vouchera lub podania numeru rezerwacji na bilet, który upoważnia do wjazdu na prom. Po otrzymaniu biletu należy wjechać przez bramkę na terminal i ustawić się na wskazanym przez pracownika Check-in pasie dojazdowym do promu. Po wprowadzeniu pojazdu na prom w miejscu wskazanym przez pracownika Scandlines należy bezwzględnie zaciągnąć hamulec ręczny. Przy wysiadaniu z pojazdu należy pamiętać, żeby zabrać ze sobą wszystkie potrzebne na promie rzeczy, gdyż powrót do pojazdu będzie dopiero możliwy ok..10 minut przed dobiciem promu do portu docelowego (po komunikacie z głośników). Zabronione jest pozostanie w pojeździe podczas rejsu. Po usłyszanym komunikacie mówiącym o końcu podróży należy udać się do pojazdu wejściem, którym wychodziło się na początku rejsu. Zabronione jest opuszczanie pokładu samochodowego pieszo.
8. Czy można podróżować ze zwierzętami?
Armator Scandlines chętnie przyjmuje na pokład zwierzęta. Trzeba posiadać dokumenty dla zwierząt, jak paszport, książeczkę szczepień. Zwierzęta mogą przebywać na pokładzie w miejscach pozbawionych dywanów/wykładzin. Mogą być na rękach właścicieli lub, gdy są większe obowiązkowo na smyczy i w razie konieczności należy posiadać dla nich kaganiec.
9. Czy wolno pozostać w pojeździe podczas przeprawy?
Każdy pasażer zobowiązany jest do opuszczenia pokładu dla pojazdów i udania się na pokłady przeznaczone dla pasażerów.
10. Jakie waluty obowiązują na promach Scandlines?
Przy każdej przeprawie obowiązują waluty krajów, które dana przeprawa łączy.
11. Czy na promie można palić papierosy?
Na każdym promie jest jedno pomieszczenie, gdzie można zapalić papierosa, jest ono oznaczone symbolem papierosa. Można również wyjść na pokład otwarty i tam zapalić.
12. Czy można wjechać na prom samochodem na gaz?
Scandlines zabiera na pokłady promów samochody na gaz na wszystkich trasach. Nie ma konieczności zgłaszania, że pojazd jest na gaz.
13. Czy są parkingi przy terminalach promowych w Rostocku, Puttgarden, Gedser i Rodby?
Są parkingi niestrzeżone płatne.
14. Czy za wykonywane w naszych biurach rezerwacje można zapłacić na terminalu, podczas odprawy?
Nie ma takiej możliwości. Rezerwacja zostanie wykonana dopiero po dokonaniu zapłaty i dostarczeniu dowodu wpłaty konsultantowi, który obsługuje Państwa zamówienie.
15. Jak sprawdzić cenę wybranego połączenia oraz godziny rejsu?
Aktualną cenę oraz godziny rejsu wybranego połączenia można sprawdzić dzwoniąc do naszego biura, a także dostępne są one na stronach Scandlines.
16. Jakie są odległości między większymi miastami w Polsce a portami Scandlines?
Poniżej podane są odległości oraz orientacyjny czas podróży.
- Szczecin – Rostock 220 km ok. 3 h
- Szczecin – Puttgarden 460 km ok. 4,25 h
- Gdańsk – Rostock 615 km ok. 7,5 h
- Gdańsk – Puttgarden 820 km ok. 9,5 h
- Warszawa – Rostock 810 km ok. 9 h
- Warszawa – Puttgarden 980 km ok. 10,5 h
- Katowice – Rostock 750 km ok. 7 h
- Katowice – Puttgarden 920 km ok. 9 h
- Rødby – Helsingør 200 km ok. 2 h
17. W jakiej odległości od granicy Polski są porty Scandlines:
- do portów: Rostock, Puttgarden odpowiednio:
- ze Świnoujścia: 190km, 390km
- z Kołbaskowa: 250km, 450km
- ze Świecka: 335km, 500km
18. Odległości między portami a niektórymi miejscowościami:
- Kopenhaga:
- Gedser 150km
- Rødby 160km
- Trelleborg 65km
- Geteborg:
- Gedser 420km
- Rødby 425km
- Trelleborg 305km
- Oslo:
- Gedser 710km
- Rødby 715km
- Trelleborg 595km
- Sztokholm:
- Gedser 760km
- Rødby 765km
- Trelleborg 645km
- Bergen:
- Gedser 1175km
- Rødby 1180km
- Trelleborg 1030km
19. Czy jest możliwość dokonania rezerwacji na prom będąc w podróży?
Tak, wówczas można dokonać rezerwacji telefonicznej, jednak należy mieć dostęp do internetu i możliwość wykonania przelewu bankowego.
20. Jakie dodatkowe opłaty pobiera Scandlines?
- Opłata paliwowa – zmienia się w różnych okresach, w zależności od sytuacji cenowej na rynkach paliw, dodawaną do końcowych cen biletów.
- Opłata środowiskowa – doliczana do cen biletów za fracht oraz autokarowych.
- Opłata manipulacyjna przy zakupie biletów osobiście na terminalach promowych oraz przy zamawianiu telefonicznym w centrum Obsługi Klienta w Scandlines
21. Czy za dokonaną rezerwację można otrzymać fakturę?
Na życzenie osób dokonujących rezerwacji w scandlinespolska.pl są wystawiane faktury.
22. Gdzie znajduje się Regulamin Przewozu Scandlines oraz Warunki wykonywania rezerwacji w scandlinespolska.pl?
Regulamin Przewoźnika oraz Warunki Rezerwacji znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce „DO POBRANIA”, a także na stronach internetowych armatora.
23. W jaki sposób można anulować rezerwację?
Rezerwację można anulować przesyłając informację na ten temat do biura, w którym została ona wykonana. Szczegóły o anulacjach czy zwrotach oraz związane z tym koszty znajdują się w Regulaminie Przewoźnika.
24. Czy można dokonywać zmian w potwierdzonej rezerwacji?
Zmiany są możliwe, ale tylko w biurach, w których wykonywaliście Państwo zamówienie rezerwacji przeprawy promowej. Jeżeli rezerwację wykonywaliście Państwo bezpośrednio na stronach armatora lub korzystając z jego aplikacji – to tylko tą drogą można taką zmianę wykonać. Można także bezpośrednio na terminalu zgłosić zmianę. W każdym wypadku należy się liczyć z możliwymi dodatkowymi opłatami z tym związanymi.
25. Czy armator wydaje duplikaty biletów?
Scandlines nie wydaje duplikatów biletów. Jeśli więc bilet jest potrzebny do jakiegokolwiek rozliczenia lub reklamacji to należy go zatrzymać.
26. W jaki sposób uzyskać pomoc gdy podróżujemy z osobami niepełnosprawnymi lub o ograniczonej sprawności ruchowej?
Jeżeli podróżujesz samochodem dla osób niepełnosprawnych z oryginalną plakietką dla niepełnosprawnych, albo z kimś, kto korzysta z wózka inwalidzkiego lub ma ograniczoną mobilność – wówczas obsługa terminala promowego postara się umieścić Twój samochód jak najlepiej na pokładzie promu.
Jak się odprawić w takim przypadku?
Przede wszystkim podczas dokonywania rezerwacji przez kanały armatora należy zaznaczyć pole, że w samochodzie będą znajdowały się osoby o ograniczonej sprawności ruchowej lub przy zamawianiu rezerwacji w naszym biurze, poinformować osobę przyjmującą zamówienie lub przy wypełnianiu formularza należy zaznaczyć odpowiednie pole.
Przyjedź do portu z dużym wyprzedzeniem;
Wjedź na osobiście obsługiwany Żółty pas ruchu
Na Żółtym pasie dowiesz się, jak najlepiej dostać się na pokład promu i do strefy pasażerskiej.
Uwaga: Odprawy samoobsługowej nie można dokonać na Niebieskim pasie, jeśli w rezerwacji biletu zaznaczono, że jedna lub więcej osób w samochodzie ma ograniczoną sprawność ruchową lub korzysta z wózka inwalidzkiego.
- Dane kontaktowe
Skandia Bogdan Palka
ul. Franciszka Zembali 18 B
41-809 Zabrze
Polska
NIP: 6481000694
REGON: 241865414
- Godziny otwarcia
Poniedziałek – Piątek: 8:30 – 16:30
Weekend – Święta: Nieczynne
- Numery kontaktowe
+48 (32) 272 39 61
+48 (32) 376 40 20
Infolinia: 801-000-315
Scandlines Polska – Główny Przedstawiciel na Polskę Towarzystwa Promowego Scandlines.