Aktualności

 

Ważne informacje!

 

Informacja w związku z epidemią Covid-19

 

 

Scandlines nadal działa na dwóch trasach Puttgarden-Rødby i Rostock-Gedser.

 

Drogi Kliencie,

W związku z rozwojem epidemii COVID-19, Dania ponownie ograniczyła ruch turystyczny m.inn. dla Polaków. Wjazd do Dani możliwy jest jedynie z ważnego powodu (jak, np. dojazd do pracy, transport towarów i usług). Szczegóły można znaleźć na stronach ministerstwa spraw zagranicznych.

 

Z uwagi na ograniczenia podróżowania przez Danię do Szwecji, klienci przed zakupem biletów i podróżą do tego kraju winni się zorientować o aktualnie obowiązujących przepisach wjazdowych dotyczących kraju tranzytowego i kraju docelowego.

 

Rejsy Scandlines kontynuowane są normalnie.

 

Wjazd do Niemiec
Od 8 listopada 2020r osoby wjeżdżające do Niemiec z tzw. obszarów wysokiego ryzyka zarażeniem wirusem COVID-19, (https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Transport/Archiv_Risikogebiete/EN-Tab.html) są zobowiązane do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących kwarantanny i objęte są obowiązkiem rejestracji cyfrowej pod adresem (https://www.einreiseanmeldung.de) w lokalnym urzędzie zdrowia przed rozpoczęciem przeprawy, chyba że osoby takie objęte są jednym z poniżej wymienionych wyjątków.
Scandlines zobowiązane jest do sprawdzenia w porcie przed przeprawą promową, czy pasażer pomyślnie przeszedł cyfrową rejestrację wjazdu. Jeśli pasażer nie okaże dowodu cyfrowego wpisu, Scandlines nie może przewieźć takiego pasażera.
Z obowiązku wpisu zwolnione są następujące grupy osób:
- Osoby, które przejechały przez obszar ryzyka bez postoju
- Osoby, które wjeżdżają do Niemiec tylko w celu tranzytu
- Osoby, które ze względu na mały ruch graniczny przebywały w strefie ryzyka krócej niż 24 godziny lub zamierzają przebywać w Niemczech krócej niż 24 godziny
- Osoby, które zawodowo wjeżdżają do Niemiec w celu transportu drogowego osób lub towarów.

 

Więcej szczegółów dotyczących bezpiecznej podróży dla wszystkich podczas COVID-19 znajdziecie Państwo na stronach internetowych Scandlines.

 



Scandlines zmienił nazwę taryfy ECONOMY EXTRA na STANDARD. Warunki taryfy pozostają bez zmian.

 

 


 

Po 1-11-2017r nie będzie możliwe zakupienie biletu na prom dla autokarów na trasy łączone ze Szwecją, bezpośrednio w portach (płatne tak gotówką, jak i kartą kredytową) bez uprzedniej rezerwacji przez service center. Rezerwacje dla autokarów można wykonywać za pośrednictwem naszego biura.

 

Od dnia 4 stycznia 2016 r. wymagane jest posiadanie dowodu tożsamości (paszportu lub dowodu osobistego) przez wszystkie osoby podróżujące do Szwecji.

Wszyscy podróżujący muszą przedstawić ważny dokument upoważniający do podróży, a także ważną wizę, jeśli jest wymagana. Policja duńska będzie kontrolować dokumenty upoważniające do podróży w Rødby i Gedser. Prosimy także o przestrzeganie wskazówek dotyczących rejsu na trasie Helsingør-Helsingborg.

Szczegóły na stronach Scandlines.

 


 

Informujemy, że dawne trasy bezpośrednio z Niemiec do Szwecji przejął inny armator z dniem 11.10.2012 r. Informacje i możliwość rezerwacji na stronie internetowej: www.promy-skandia.pl

 


 

Od 2015 roku u armatora Scandlines istnieje możliwość wykupienia usługi zwrotu biletu – Refund Service.

Refund Service daje nam możliwość anulowania biletu i zwrotu pełnego kosztu biletu.

Koszt usługi – 11 euro (opłata bezzwrotna)

Zmiany w rezerwacji – 30euro

Przy zakupie biletu typu FLEX, prawo do anulowania rezerwacji jest wliczone w cenę biletu.

Warunki Handlowe dotyczące usługi zwrotu biletów zawarte są w warunkach taryf Scandlines.

Opłata za zakup biletu w porcie – od 12 euro.

 


 

Nowe nazwy taryf Scandlines 

 

Informujemy Państwa, że od dnia 10.01.2013 obowiązują w Scandlines nowe taryfy. Tym samym Scandlines umożliwia swoim Klientom lżejszy i szybszy wybór odpowiedniego biletu. Obecnie funkcjonują taryfy: ECONOMY, STANDARD (ECONOMY EXTRA) oraz FLEX.

Szczegóły znajdziecie Państwo w zakładce „DO POBRANIA” – „Taryfy Scandlines”

 

 


 

Informujemy, że Scandlines wprowadził obowiązek podawania numeru komórkowego (kontaktowego) do osoby podróżującej liniami Scandlines, celem informowania bezpośrednio (wiadomość sms) klientów podróżujących o ewentualnych zmianach w ruchu promów (sztormy, odwołania czy opóźnienia promów).

Podanie numeru kontaktowego jest obowiązkowe, warunkujące realizację rezerwacji.

Telefon osoby podróżującej musi być aktywny za granicami Polski. Niezbędne jest podanie numeru kierunkowego kraju właściwego dla operatora sieci, w której telefon jest zarejestrowany.

 


 

Scandlines informuje, że od 2012 roku każda zmiana w dokonanej rezerwacji (oprócz zmiany ilości osób i nr rejestracyjnego pojazdu) jest płatna.
Poza tym od 2012 roku nie można zmieniać zarezerwowanej taryfy ekonomicznej. Na wszystkich trasach można rezerwować taryfę ekonomiczną do 14 dni przed przeprawą.

Szczegóły na stronach Scandlines.

  


 

Informacje dotyczące możliwości składania zażaleń
W przypadku, gdy mają Państwo krytyczne uwagi lub nie są zadowoleni z produktu lub usług dostarczanych przez Scandlines, uwagi należy kierować na piśmie na adres: customerservice.germany@scandlines.com.

Składający zażalenie proszeni są o podanie dokładnego powodu skargi wraz z miejscem i godziną zdarzenia, będącego powodem takiej skargi, a także o podanie numeru rezerwacji o ile taka została wykonana.

Jeśli sprawa nie zostanie rozpatrzona w sposób satysfakcjonujący według Państwa uznania, mają Państwo do dyspozycji portal poświęcony składaniu zażaleń Komisji Europejskiej. Przy składaniu tam zażalenia należy podać adres e-mail: customerservice.germany@scandlines.com.

 

Uwaga! Celem poprawnego wypełnienia i przesłania formularza rezerwacyjnego wymagane jest włączenie obsługi JavaScript.