Odpowiedzi na pytania

 

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez Klientów rezerwujących przeprawy na trasach Scandlines.

W zakładce „Kontakt” możecie Państwo wysłać e-mail z pytaniami lub skorzystać z porady telefonicznie, w godzinach pracy naszego biura.

 

 23. Płatności za rezerwację w walucie obcej

W związku z szeregiem nieporozumień i płynących stąd pytań, przypominamy, że przy wyborze przez Klienta dokonania wpłat za rezerwację przelewem na konto naszej firmy w walucie obcej, z banków w Polsce jak i z zagranicy, Klient dokonując transakcji przelewu winien zaznaczyć opcję pokrycia w całości opłat prowizji bankowych wykonywanego przelewu, gdyż w przeciwnym wypadku bank potrąca odbiorcy takie prowizje i na nasze konto nie dociera pełna kwota należności za rezerwację.

 

22. Jaka jest procedura na terminalach Scandlines?

Autokary i samochody ciężarowe zobowiązane są do stawienia się na terminalu na 1 godzinę przed zarezerwowaną przeprawą. Pozostałe pojazdy i piesi zobowiązani są do stawienia się przed rejsem zgodnie z obowiązującymi czasami dla danych rejsów i portów. Po przyjeździe na terminal Scandlines należy udać się do Check-in celem wymiany posiadanego vouchera lub podania numeru rezerwacji na bilet, który upoważnia do wjazdu na prom. Po otrzymaniu biletu należy wjechać przez bramkę na terminal i ustawić się na wskazanym przez pracownika Check-in pasie dojazdowym do promu. Po wprowadzeniu pojazdu na prom w miejscu wskazanym przez pracownika Scandlines należy bezwzględnie zaciągnąć hamulec ręczny. Przy wysiadaniu z pojazdu należy pamiętać, żeby zabrać ze sobą wszystkie potrzebne na promie rzeczy, gdyż powrót do pojazdu będzie dopiero możliwy ok..10 minut przed dobiciem promu do portu docelowego (po komunikacie z głośników). Zabronione jest pozostanie w pojeździe podczas rejsu. Po usłyszanym komunikacie mówiącym o końcu podróży należy udać się do pojazdu wejściem, którym wychodziło się na początku rejsu. Zabronione jest opuszczanie pokładu samochodowego pieszo.

 

21. Czy jest obowiązek wykupu kabin na promach Scandlines? – brak jest kabin na trasach obsługiwanych przez Scandlines.

 

 

20. Czy można podróżować ze zwierzętami?

Armator Scandlines chętnie przyjmuje na pokład zwierzęta (trzeba posiadać dokumenty dla zwierząt). Nie wolno zwierząt w pojeździe podczas przeprawy, należy zabrać pupila na pokłady dla pasażerów, psy muszą być na smyczy w kagańcu, a koty w transporterach. Przewożone konie lub inne duże zwierzęta pozostają w swoich przyczepach lub w samochodach do ich przewozu.

 

19. Czy wolno pozostać w pojeździe podczas przeprawy?

Każdy pasażer zobowiązany jest do opuszczenia pokładu dla pojazdów i udania się na pokłady przeznaczone dla pasażerów.

 

 

18. Jakie waluty obowiązują na promach Scandlines?

Przy każdej przeprawie obowiązują waluty krajów, które dana przeprawa łączy.

 

17. Czy na promie można palić papierosy?

Na każdym promie jest jedno pomieszczenie, gdzie można zapalić papierosa, jest ono oznaczone symbolem papierosa. Można również wyjść na pokład otwarty i tam zapalić.

 

16. Czy można wjechać na prom samochodem na gaz?

Scandlines zabiera na pokłady promów samochody na gaz na wszystkich trasach. Nie ma konieczności zgłaszania, że pojazd jest na gaz.

 

 

15. Czy są parkingi przy terminalach promowych w Rostocku i Puttgarden?

Są parkingi niestrzeżone płatne.

 

 

14. Czy za wykonywane w naszych biurach rezerwacje można zapłacić na terminalu, podczas odprawy?

Nie ma takiej możliwości. Rezerwacja zostanie wykonana dopiero po dokonaniu zapłaty i dostarczeniu dowodu wpłaty konsultantowi, który obsługuje Państwa zamówienie.

 

13. Jak sprawdzić cenę wybranego połączenia?

Aktualną cenę wybranego połączenia podadzą telefonicznie lub w e-mail nasi konsultanci, a także można ceny sprawdzić na stronach Scandlines. 

 

 

12. Jak sprawdzić godziny rejsów na wybranych trasach promowych?

Godziny rejsów wybranego połączenia podadzą telefonicznie lub w e-mail nasi konsultanci, a także są możliwe do sprawdzenia na stronach Scandlines. 

 

11. Jakie są odległości między większymi miastami w Polsce a portami Scandlines?

Poniżej podane są odległości o orientacyjny czas podróży.

Szczecin – Rostock 220 km ok. 3 h

Szczecin – Puttgarden 460 km ok. 4,25 h

Gdańsk – Rostock 615 km ok. 7,5 h

Gdańsk – Puttgarden 820 km ok. 9,5 h

Warszawa – Rostock 810 km ok. 9 h

Warszawa – Puttgarden 980 km ok. 10,5 h

Katowice – Rostock 750 km ok. 7 h

Katowice – Puttgarden 920 km ok. 9 h

RØdby – HelsingØr 200 km ok. 2 h

 

10. W jakiej odległości od granicy Polski są porty Scandlines:

do portów: Rostock, Puttgarden odpowiednio

 

ze Świnoujścia: 190km, 390km

 

z Kołbaskowa: 250km, 450km

 

ze Świecka: 335km, 500km

 

9. Odległości między portami a niektórymi miejscowościami:

Kopenhaga:  Gedser 150km   RØdby 160km   Trelleborg 65km

Geteborg:      Gedser 420km   RØdby 425km   Trelleborg 305km

Oslo:              Gedser 710km   RØdby 715km   Trelleborg 595km

Sztokholm:    Gedser 760km   RØdby 765km   Trelleborg 645km

Bergen:          Gedser 1175km RØdby 1180km Trelleborg 1030km

 

8. Czy jest możliwość dokonania rezerwacji na prom będąc w podróży?

Tak, wówczas można dokonać rezerwacji telefonicznej. 

 

7. Jakie dodatkowe opłaty pobiera Scandlines?

Opłata paliwowa – zmienia się w różnych okresach, w zależności od sytuacji cenowej na rynkach paliw, dodawaną do końcowych cen biletów.

Opłata środowiskowa – doliczana do cen biletów za fracht oraz autokarowych.

 

6. Czy za dokonaną rezerwację można otrzymać fakturę ?

Na życzenie osób dokonujących rezerwacji w scandlinespolska.pl są wystawiane faktury.

 

5. Gdzie znajduje się Regulamin Przewozu Scandlines oraz Warunki wykonywania rezerwacji w scandlinespolska.pl?

Regulamin Przewoźnika oraz Warunki Rezerwacji znajdują się w zakładce DO POBRANIA.

Ponadto podczas składania rezerwacji wypełniając formularz, na samym końcu znajdują się pola, które należy zaznaczyć jako potwierdzenie przeczytania i zaakceptowania Regulaminu Przewoźnika oraz Warunków Rezerwacji w naszej firmie. Dopiero zaznaczenie tych pól umożliwi wysłanie formularza rezerwacyjnego drogą e-mail. Dokonanie zapłaty za rezerwację na konto Firmy Skandia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Przewoźnika oraz Warunków Rezerwacji w Firmie Skandia.

Obydwa te dokumenty są również dostępne w biurze firmy, a na życzenie mogą zostać przesłane drogą elektroniczną pod wskazany adres e-mail.

 

4. W jaki sposób można anulować rezerwację?

Rezerwację można anulować przesyłając informację na ten temat do biura, w którym została ona wykonana. Szczegóły o anulacjach czy zwrotach oraz związane z tym koszty znajdują się w Regulaminie Przewoźnika.

 

3. Czy można dokonywać zmian w potwierdzonej rezerwacji?

Zmiany są możliwe, ale tylko w biurach, w których wykonywaliście Państwo rezerwacji przeprawy promowej.

 

2. Czy armator wydaje duplikaty biletów?

 

Scandlines nie wydaje duplikatów biletów. Jeśli więc bilet jest potrzebny do jakiegokolwiek rozliczenia to należy go zatrzymać.

 

1. Co rozumieć pod nazwą samochód „dostawczy – blaszak” oraz „Camper”

Camper – to autonomiczny samochód turystyczny, specjalnie w tym celu zbudowany lub wyposażony, zapewniający podróżującym nim pasażerom miejsca do spania i wypoczynku. Samochody typu Ford Transit, Mercedes-Benz Vito, itp. – traktowane są jako dostawcze w przypadku gdy samochód wyposażony jest w blaszane zamienniki szyb z tyłu bądź po bokach. Natomiast traktowane są one jako osobowe w przypadku gdy wymienione wyżej części samochodu opatrzone są szybami. Jeśli natomiast posiadają plandekę, są traktowane jako ciężarowe.